ASS en AD(H)D, omgaan met je sensitiviteit

achtergrond-vivere-adhdEen label als Autisme Spectrum Stoornis (ASS), ADD of ADHD kan behoorlijk stigmatiserend werken. Behalve dat je er al een hele klus aan kan hebben om je prikkelgevoelige zelf overeind te houden, moet je ook nog dealen met wat zo’n oordelend label met jou én je omgeving doet.

Etiketten zoals ADD zeggen ons niet zoveel. Hoe je ermee omgaat en waar je tegenaan loopt wél.

Wij hebben het liever over prikkelgevoelige en sensitieve mensen. Mensen met  heel veel creativiteit, humor, doorzettingsvermogen en inlevingsvermogen,  om maar een paar mooie eigenschappen te benoemen die vaak van toepassing zijn bij sensitieve personen.

Wij kunnen je helpen om je prikkelgevoeligheid te managen. Daarvoor reiken wij je allerhande praktische tips en trucs aan, waardoor jouw leven een stuk eenvoudiger wordt. Daarnaast leren wij  je om op een andere manier met je sensitiviteit om te gaan. Door je allereerst bewust te maken van al die prikkels die je de hele dag door binnenkrijgt, van buiten of van binnenin jezelf. Wat dit met je doet. Welke gevoelens, gedachten en emoties leven er bij jou? Wij  leren je om onderscheid te maken tussen emoties die van jezelf zijn en die bij een ander horen, en hoe je je daartegen kunt beschermen. Wij leren inzien dat juist door dicht bij jezelf te blijven, je sensitiviteit van enorme waarde is.