Viverè e-health

Coaching op afstand,
maar toch dichtbij

Op zoek naar een coach voor ondersteuning op maat? Wij helpen je graag.

Veilig dossiers bijhouden, rapporteren en factureren

Cliëntendossier Zilliz

We werken met cliëntendossier Zilliz, een zorgadministratiesysteem dat speciaal is ontwikkeld voor de kleinschalige zorg. Zo kunnen we eenvoudig zorgdossiers bijhouden, rapporteren en factureren. Bovendien kan Zilliz koppelingen maken met onder meer VECOZO (iWMO, iJW, WLZ) en CAK. De cliënt heeft ook inzage, via een eigen account. Dit kan ook via een app op de mobiele telefoon, de zogenaamde ZAPP. Zo kunnen cliënten eenvoudig meelezen en ook op bepaalde onderwerpen reageren. Dit alles natuurlijk in een beveiligde omgeving.   

Online trainingen

Minddistrict

Ook gebruikt Viverè Minddistrict. Dit is een e-health platform waar cliënten online trainingen kunnen volgen. Het ondersteunt de persoonlijke route naar herstel. Op die manier sluit de zorg aan bij de eigen behoefte. Het online platform met bijbehorende app, helpen op de weg naar positieve verandering. 

Meest directe vorm van zorg op afstand

Mobiléa Beeldzorg

Naast de gesprekken, werkt Viverè met beeldbellen via Mobiléa Beeldzorg. Beeldzorg, of videobellen, is de meest directe vorm van zorg op afstand. Het benadert het face-to-face gesprek omdat medewerker en cliënt tegelijk online moeten zijn om het gesprek te kunnen voeren. Daardoor heeft het de voordelen van zorg op afstand, zoals reistijdbesparing, mét de mogelijkheid om lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen te ervaren. Dat heeft veel toegevoegde waarde. Het is minder vrijblijvend dan gewoon bellen.

Mobiléa Beeldzorg gaat verder dan een beeldbelgesprek. Cliënten, zorgaanbieders, mantelzorgers en familieleden kunnen niet alleen op een eenvoudige manier met elkaar beeldbellen, maar ook chatten en informatie en bestanden uitwisselen. Het is een mooi en veilig systeem met verschillende mogelijkheden, waaronder een dagboek functie, een mailfunctie, videochat en ondersteunend materiaal voor het doen van oefeningen en voor psycho-educatie.

Vrijheid en gemak

Beeldzorg geeft vrijheid en gemak en het werkt makkelijk op smartphone, tablet en computer. Hiermee kunnen we zorgen voor een extra contact moment. Het systeem is effectief als er bijvoorbeeld behoefte is aan frequent contact of juist bij het afbouwen van de ondersteuning. Ook is het van toegevoegde waarde bij het bieden van structuur, als een cliënt even zijn of haar hart wil luchten of om elkaar bij weinig tijd toch te zien en te spreken. Verder kan het heel praktisch zijn voor vragen tussendoor, om even samen de post door te nemen of ondersteuning te geven bij het koken. De verwachting is dat het ook goed zal werken voor mensen die angstig zijn om de deur uit te gaan of mensen te ontvangen.

Speciaal voor de zorg

Deze vorm van Beeldzorg is speciaal voor de zorg ontwikkeld. Dat betekent dat het volledig voldoet aan de informatiebeveiliging, de wettelijke eisen en normen die gelden voor het uitwisselen van gevoelige informatie. Vanzelfsprekend is beeldzorg niet de oplossing voor alles. Wel is het een goede aanvulling op onze begeleiding, waarbij we natuurlijk rekening houden met de afgesproken zorgtoewijzing.